Från botten till toppen

2kommentarer

Måste bara berätta hur lyckligt lottad jag är, hur mycket bättre allt blev än vad jag hade trott.
Trodde tex aldrig jag skulle gå en sådan bra linje som jag gör, trivs så otroligt bra och ämnerna går super bra vilket det inte gjorde i högstadiet. Jag har ett underbart helg/lov jobb som djurskötare på en gård 5min därifrån jag bor. 
Det bästa jag vet är att få vistas bland korna visst det är ett tungt jobb men samtidigt brinner jag för detta och tycker det är roligt att kämpa, jag är trots allt väldigt envis. 
Jag har en underbar kille som jag älskar över allt annat, en underbar mamma en underbar lossas pappa som är min pappa kan man säga som jag älskar mest av allt, alla deras 5hundar, mina 2 hästar och mina 3 katter.. och snart min helt egna hund Tintin.
 
För 3år sen trodde jag ALDRIG att jag skulle klara tex grundämnerna, aldrig skaffa jobb, var inte alls positiv för någonting som gällde skola och arbete eller livet huvudtaget. När jag började forslunda började ett helt nytt liv visst det kan låta fjantigt men sen jag börjat där har allt flytit på, det har varit kämpigt men det har gjort resultat. 
Jag har haft det jävligt kämpigt när jag gick högstadiet den värsta tiden i mitt liv, fick aldrig någon hjälp i skolan trots min dyslexi. Ingen brydde sig. Gick 2 år till efter 9an på IV, där fick jag inte heller den hjälpen jag behövde men till slut fick vi en underbar lärare som hjälpte mig att klara det jag behövde för att komma in på gymnasium.
Jag älskar mitt liv jämnfört med förut. Och mina vänner ni är guld vad vore jag utan er. 
Den enda pusselbiten som fattas är min farfar som gick bort för snart 2 år sedan, jag saknar dig, jag älskar dig!
 
 
 
 

2 kommentarer

Joakim

04 Dec 2012 00:43

ÅH fina du! ÄR så himla stolt över dig ska du veta! puss på dig! <3

Steffi

04 Dec 2012 00:55

Riktigt roligt att höra hur bra du mår nu! Du är så stark och jag tvivlade aldrig på att du skulle ta dig dit du ville! Loves u! <3

Kommentera

Publiceras ej